3 799,00 zł 5 349,00 zł
-1 550,00 zł
Dostawa:
Sprawdź koszty dostawyOcena przedmiotu:
Wystaw ocenę temu produktowiKOŁO PRZEDNIE BONTRAGER AEOLUS 5 TLR CLINCHER
Profil dwukierunkowy D3 Dual Directional Design zapewniający najmniejszy opór
•Wykonane z OCLV
OCLV Carbon to opatentowany przez firmę Trek proces wykorzystania włókna węglowego, poparty 25 latami doświadczenia w konstruowaniu najlepszych rowerów i części z tego tworzywa, w USA w mieście Waterloo, w stanie Wisconsin. Doświadczenie ma znaczenie, zwłaszcza, kiedy w grę wchodzi materiał o, wydawałoby się, nieograniczonych możliwościach, a przy tym stwarzający wiele nietypowych problemów. Właśnie takie jest włókno węglowe. Aby najlepiej rozumieć daną technologię, należy ją stworzyć od podstaw. Trek robi od 1991 roku. Koła z dobrze wykonanego włókna węglowego znacznie zmniejsza masę w porównaniu do konstrukcji z tworzyw metalicznych. Przy tym zachowuje ona wytrzymałość i sztywność, która jest wymagana w rowerach wysokiej klasy. W tym przypadku doskonale sprawdza się opracowana i opatentowana przez firmę Trek technologia OCLV Carbon (ang. Optimum Compaction, Low Void, pol. Optymalne zagęszczanie, minimum pustki). Ramy i koła z włókna węglowego OCLV są wykonane z najlepszego dostępnego materiału. Trek wykorzystuje najwyższej klasy włókno węglowe, którego eksport z USA podlega ograniczeniom. Pracownicy firmy spędzili niezliczoną liczbę godzin na opracowaniu i doskonaleniu konstrukcji z włókna węglowego różnego typu i o różnej masie (tkanina, jednokierunkowe itd.). Proces tworzenia OCLV najlepiej wyjaśnić, rozkładając go na dwa etapy:
Optymalne zagęszczenie: Włókno węglowe składa się z kilku warstw sprasowanych tak, by uzyskać idealne proporcje włókna i żywicy. Proces rozpoczyna się od wycinania określonych kształtów z wielkich arkuszy włókna, które następnie umieszcza się w formie. Potem przy udziale wysokiej temperatury i ciśnienia arkusze są kompresowane tak, by uzyskać rurę z włókna węglowego. Proporcje temperatury i ciśnienia są najważniejszą i najbardziej strzeżoną częścią procesu OCLV.
Minimum pustki: Pustki to przestrzenie pomiędzy warstwami włókna węglowego, z których składa się rama. Minimalizacja pustek to główny czynnik wpływający na jakość włókna węglowego. Im jest ich więcej, tym mniejsza wytrzymałość i odporność materiału. Włókno węglowe OCLV przewyższa normy lotnictwa dotyczące liczby pustych przestrzeni w materiale.
Kształt ma znaczenie!
Oprócz znacznego obniżenia wagi największą zaletą ram z włókna węglowego, w porównaniu do tych z innego tworzywa, jest to, że można z niego formować najróżniejsze kształty. Ukształtowanie materiału wpływa na jego wytrzymałość, sztywność i właściwości aerodynamiczne.
Trek wykorzystuje analizy metodą elementów skończonych oraz kompleksowe oprogramowanie symulacyjne, aby uzyskać dokładne dane, w jaki sposób różne kształty zachowują się przy różnych powierzchniach i stylach jazdy. W obliczeniowej mechanice płynów (ang. Computational Fluid Dynamics, CFD) wykorzystujemy potwierdzone teorie mechaniki płynów, aby poznawać aerodynamiczne właściwości różnych projektów. Ich rowery, części i akcesoria powstają przy użyciu wzorów generowanych komputerowo, w oparciu o analizy metodą elementów skończonych i mechaniki płynów. W ten sposób powstają idealne, wykonywane maszynowo kształty. Ostatecznie te skomplikowane badania naukowe są stosowane w praktycznych, ugruntowanych procesach, które obejmują wiele form z różnych materiałów węglowych. Rezultatem są znakomicie skonstruowane i w dużej mierze ręcznie składane materiały.
• Wymiary obręczy: 27 mm szerokość zewnątrz, 19,5 mm wewnętrzna szerokość) i piasta DT Swiss
• Kompatybilność z systemami: Shimano 10/11, SRAM 10/11, Campagnolo (bębenek sprzedawany oddzielnie)
• Zestaw zawiera klocki hamulcowe Carbon Stop, pasek obręczy TLR, trzonek zaworu TLR i szybkozamykacz.
• Waga: 650g
Forma dostawy | Przedpłata | Pobranie |
Kurier GLS | 20 zł | 23 zł |
Paczka ekonomiczna | 17 zł | 20 zł |
Paczka priorytetowa | 20 zł | 22 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł | --- |
--- | --- |